Työnjohdon tuki
Palvelulupaus:
Tehokkuutta ja selkeyttä rakennustyömaiden johtamiseen
Rakennusalan työnjohtajilla on edessään monia haasteita, jotka heikentävät työmaan tehokkuutta ja projektien sujuvuutta. Yleisimmät ongelmat, joita työnjohdon tuki auttaa ratkaisemaan, ovat:
- Aikatauluhallinta: Epärealistiset aikataulut ja huono kommunikaatio johtavat seisokkeihin.
- Alihankintaketjujen hallinta: Ilman selkeää suunnitelmaa ja viestintää alihankkijoiden koordinointi aiheuttaa katkoksia.
- Logistiikan hallinta: Puutteellinen logistiikka pysäyttää työt, kun materiaalit eivät ole ajoissa saatavilla.
- Ennakoimattomat muuttujat: Työmaalla tapahtuvat odottamattomat muutokset kuormittavat työnjohtoa.
- Esihenkilötyö ja asiakaspalvelu: Työnjohtajat johtavat sekä ihmisiä että projekteja, mikä lisää paineita ja vaatii vuorovaikutustaitoja.
Työnjohdon Tuki auttaa työnjohtajia selkeyttämään toimintatapoja, parantamaan työmaan tehokkuutta ja vähentämään pullonkauloja.
Palvelun keskeiset hyödyt:
- Tehokkaampi aikatauluhallinta: Selkeät menetelmät viivästysten minimoimiseksi.
- Parempi alihankintojen hallinta: Alihankkijoiden toiminnan koordinointi sujuu selkeiden viestintäkäytäntöjen avulla.
- Logistiikan optimointi: Työkalut resurssien ja materiaalien oikea-aikaiseen saatavuuteen.
- Muuttujien hallinta: Ennakoitavien ja yllättävien tilanteiden hallinta työmaalla.
- Esihenkilötyön kehittäminen: Vuorovaikutus- ja johtamistaidot tukevat tehokkaampaa ja sujuvampaa esihenkilötyötä.
Teimme Lafa Oy:n kanssa työnjohtotuki-projektin.
Projektin aikana Lauri haastatteli lähes koko henkilöstön läpi ja teki haastatteluiden pohjalta yhteenvedon siitä, mitä työmaiden hoitamisessa tulisi ensisijaisesti parantaa. Näihin kipukohtiin Lauri räätälöi työnjohdolle koulutukset, mittaristot ja toimi läpi prosessin tukena. Lauri kävi myös auttamassa työmailla työnjohtoa arkisten haasteiden kanssa. Kävimme Laurin kanssa useita keskusteluita prosessin aikana ja hänellä oli paljon substanssiosaamista, selkeitä toimintamalleja, hyvää prosessiajattelua sekä kyky löytää ja ratkoa yrityksessä esiintyneitä ongelmia.
Niko HarmanenCEO - Vastuuremontit
Työnjohtokurssilla oli hyvin olennaiset asiat koottu tiiviiksi paketiksi.
Lisäksi tuli hyvä muistutus siitä, että työnjohto on palveluammatti, työnjohtaja on alaisiaan varten eikä toisin päin.
Myös konkreettiset vinkit työnjohtoon oli hyviä ja selkeitä, esim. M -kysymykset.
Kurssin aikataulu ei myöskään ollut liian tiukka, vaan aikaa oli varattu hyvin myös keskustelulle ja ajatuksien vaihdolle.
Kiitos vielä kurssista ja mukavaa syksyn jatkoa!
Hilkka Väänänen Laboratory Manager Chempolis Oy
Laurin kurssi oli hyvin osallistava. Lauria ei kannata tilata kouluttamaan, jos halutaan saada vaan joku taustalle höpisemään, samalla kun vaipuu sähköpostien ja muiden juoksevien asioiden maailmaan. Jos tarkoitus on vaan saada rasti ruutuun ja esitettyä, että kyllä meillä koulutetaan ja jatkaa niin kuin on ennenkin aina tehty,
Tiina AutioHR-ammattilainen Projektin vaiheet
Taustatutkimus
- Sidosryhmähaastattelut (työntekijät, johto, yhteistyökumppanit)
- Tulosten läpikäynti (talous, asiakastyytyväisyys)
- Yhteenveto ja raportti suosituksineen
Koulutus
- Koulutus räätälöidään keskittymään 2-3 merkittävimpään kipukohtaan
- Yksilölliset työkalut per henkilö
- Mittaristo koulutuksen toteutumisen ja vaikutuksen seuraamiseen
Seuranta ja jatkotoimet
- Ensimmäinen seuranta 2–3 kuukauden päästä, sidosryhmähaastattelut ja etenemisen tarkistus
- Seurannan jälkeen mahdolliset lisäkoulutukset
- 6–9 kuukauden kuluttua suppeampi seuranta ja mittarien tarkastelu
- Loppupalaveri tilaajan kanssa ja jatkotoimenpiteiden selvittäminen
Työnjohdon Tuki -palvelu
- Hinta: 1 750 € / työnjohtaja (+ alv)
- Hinta sisältää: Taustaselvitys, raportointi, kolme koulutussessiota ja seuranta
- Mahdolliset lisäkoulutukset ja jatkotoimenpiteet sovitaan erikseen
- Yhteystiedot
- Mistä varata keskusteluaika (calendly)